WIADOMOŚCI

Red Bull dostanie od Hondy tryb kwalifikacyjny
Red Bull dostanie od Hondy tryb kwalifikacyjny
Red Bull w końcu będzie mógł wykorzystać tryb kwalifikacyjny. Zrobi to dzięki przejściu na silniki Hondy.
baner_rbr_v3.jpg
Christian Horner przyznał, że przejście Red Bulla na silniki Hondy umożliwi zespołowi wykorzystanie słynnego "party mode", czyli trybu kwalifikacyjnego.

W czasie współpracy z Renault kierowcy ekipy z Milton Keynes wielokrotnie mówili o tym, że nie nastawiają się na nic szczególnego w kwalifikacjach, wiedząc, że nie dadzą rady nadrobić deficytu mocy w zakrętach.

Szef Red Bulla przypomniał też, że w latach 2010-2013, gdy jego zespół był najlepszy, również nie dysponował najmocniejszą jednostką napędową.

"Liczby nastrajają nas bardzo optymistycznie, także w kontekście poprawy osiągów. Pierwszy raz będziemy mogli użyć "party mode". Silniki Hondy już są trochę lepsze od Renault. Z porównań naszych danych z GPS i informacji dostarczonych przez Hondę wynika, że możemy zbliżyć się do Mercedesa i Ferrari.

"Oczywiście, tam nikt nie śpi, ale są już na tak wysokim poziomie, że trudno będzie im o ogromną poprawę. Nawet jeśli bylibyśmy 10-15 kW za nimi, byłoby to coś takiego jak w erze silników V8, gdy współpracowaliśmy z Renault. Możemy sobie z tym poradzić."

Helmut Marko spodziewa się, że w pierwszym roku współpracy mogą pojawić się problemy. Red Bull będzie chciał stracić jak najmniej w wyścigach, w których konieczne może być przyjęcie kar. Sezon 2018 pokazał już, że odrabianie strat jest możliwe przy obecnym układzie sił w Formule 1. Verstappen w Rosji i w Austin przebił się ostatnich rzędów na kolejno piątą i drugą pozycję.

"Jesteśmy świadomi, że mogą pojawić się kłopoty z niezawodnością. Prawdopodobnie nie będziemy w stanie przejechać sezonu na trzech silnikach. Jeśli jednak przyjmie się kary na odpowiednich torach, można szybko wrócić do czołówki już w ciągu kilku okrążeń. Taki jest plan, by świadomie przyjmować kary, jeśli będą potrzebne."

"Nazywano nas największymi beksami, ale zawsze byliśmy w kategorii B. Brakowało nam 70 koni mechanicznych w kwalifikacjach. Na niektórych torach bywało lepiej, ale średnio zawsze byliśmy jakieś 40 koni mechanicznych z tyłu. Nasze dane z GPS jasno pokazują, jak duże były straty na prostych i jak wiele zyskiwaliśmy w zakrętach. Gdy silniki Ferrari były w szczycie formy, różnica czasem była nawet ekstremalna."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

14 KOMENTARZY
avatar
michal39533

08.01.2019 13:46

0

To napiszcie jeszcze że Honda znowu jest w czarnej d bo silnik ma duże wibracje i nie wiadomo co zrobic


avatar
RoyalFlesh F1

08.01.2019 14:32

0

Ferrari i Mercedes koń


avatar
RoyalFlesh F1

08.01.2019 14:35

0

cówke sezonu jechały na wymęczonych silnikach. Reno na nowych jednostkach .Nie jestem takim optymistą jak RBR. Ale wiadomo silniki mają za darmo, w sumie Maclaren za nie płaci. Obsrywanie Reno nie jest dobre. Co to będzie jak zrobią lepszy silnik.


avatar
TomPo

08.01.2019 18:42

0

Chyba McL pisze im te sciemy marketingowe, maja przeciez tyle lat doswiadczenia w tej kwestii xD


avatar
sylwek1106

08.01.2019 20:18

0

Jeśli nadwozie będą mieli tak dobre, jak w tym roku, a silnik Hondy będzie chociaż taki jak Renault, to i tak skończą przynajmniej na 3 miejscu w konstruktorach choćby zmieniali silnik Pierra 10 razy.


avatar
veterynarz

08.01.2019 23:56

0

Mają doświadczenie, już od 2015 budują silniki "na jedno okrążenie"


avatar
Mariusz_Ce

09.01.2019 09:33

0

Już jedni byli optymistami według danych z GPS, także ten...


avatar
ds1976

09.01.2019 13:00

0

Chyba zapominacie, że Red Bull przez cały 2018 testował silniki Hondy w trybie kwalifikacyjnym oraz wyścigowym! Poza tym nie byli zmuszeni do przechodzenia na Hondę w 2019. Mogli pozostać przy Renault, więc skoro to zrobili zapewne mieli ku temu solidne podstawy?


avatar
mark.

09.01.2019 22:27

0

Dokładnie, przecież Renault miało obowiązek dostarczać im silniki :)


avatar
Heytham1

09.01.2019 22:52

0

@8 Nie mieli wyjścia. Renault może w przyszłym sezonie być ich głównym rywalem. Jeśli zrobią kolejny krok w przód mogą powalczyć z RedBullem o trzecie miejsce a wtedy Renault mogłoby grać nieczysto i dostarczać im silniki gorszej jakości by mieć przewagę. Ucieczka do Hondy daje ten komfort że nie są uzależnieni od innego zespołu producenta. To samo zrobił McLaren w 2015 przechodząc także na silnik Hondy...jak to się skończyło to wiadomo. Z RedBullem będzie podobnie.


avatar
ds1976

10.01.2019 12:36

0

@10 Oczywiście, że mieli wyjście, Renault był zobowiązany do dostarczania im jednostek również w 2019. Renault głównym rywalem? :)) Co najwyżej w klasyfikacji awarii... bo Francuzi będą mieli raczej problem z Haas czy Force India a nie Red Bullem, który buduje od lat prawdopodobnie najlepsze nadwozia. Renault aspiruje do czołówki ale tylko w słowach, na razie poparcie w czynach ani perspektyw nie ma. Powoływanie się na związek McLaren / Honda przestaje być aktualne - jakby sezon 2018 i kooperacja STR / Honda nie miały miejsca. Całkiem udana koopercja trzeba przyznać. Z czego Red Bull wyciągnął odpowiednie wnioski.


avatar
TomPo

10.01.2019 14:04

0

@11 chyba zapominasz jak "magicznie" pojawialy sie problemy u innych teamow korzystajacych z silnikow Renalut gdy zaczynal sie liczyc kazdy punkt. O nie dostarczaniu czesci na czas nie wspomne. Tak wiec.... RBR nie mialo za bardzo wyjscia, choc na papierze owszem mialo. Hondzie zycze jak najlepiej, natomiast RBR juz nie - ot taki dualizm poznawczy xD


avatar
michal39533

10.01.2019 16:37

0

z tego co wiem to Renault tak poprawiło silnik że musieli przerabiać turbo bo nie wytrzymywało. Haas w tym roku to nie będzie żadna konkurencja nie z tymi kierowcami a dwa że niestety bolidu Ferrari nie będzie się dało skopiować taki peszek


avatar
ds1976

11.01.2019 12:27

0

@12 TomPo - sorry, ale to klasyczna polska teoria spiskowa - ten naród ma tendencję do doszukiwania się wszędzie ukrytych układów.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu